Zajímavosti, které jste o moto nehodách nevěděli

Nejvíce nehod nezpůsobují silné motorky
Možná jste si mysleli, že nejčastěji bourají silné motorky, které většinou velmi překračují omezenou rychlost. Určitě vás tedy překvapí, že nejvíce nehod způsobují malé motocykly, které mohou řídit již teenageři od 16 let. Skútry totiž lidé využívají nejčastěji pro jízdu po městě, kde se stane až polovina nehod.
 Jezdec motocrossu
Nejčastěji havarují černé motocykly
Zajímavé je, že nejčastěji se účastní dopravní nehody motorky černé barvy. Nejméně naopak bourají bílé motorky. To může být ale způsobeno tím, že černá barva je u motorkářů oblíbenější než barva bílá, tudíž se na silnici vyskytuje častěji. Další variantou je, že bílá je na silnici nápadnější, proto je vidět již z dálky. Poslední, ale možná nejméně pravděpodobnou teorií je, že řidiči černých motorek jezdí rychleji a neopatrně, narozdíl od řidičů světlých motocyklů.
 
Počasí vznik nehody neovlivňuje
Překvapením také je, že počasí může pouze za 5 % nehod. Pouze u takto malého procenta bylo zjištěno, že je na vině nepříznivé počasí jako je například led nebo prudký déšť. Zbývajících 95 procent nehod se stalo na zcela suché vozovce.
 Závody na motorkách
Nejvíce nehod se stane v povolené rychlosti
Mysleli jste si, že nejvíce nehod se stane při překročené povolené rychlosti? Tak to jste na omylu. Nejčastěji se totiž nehoda stane při rychlosti v rozmezí 70-80 km/h, což je mimo obec ještě pod povolenou rychlostí. Když se však nehoda stane v rychlosti 130 km v hodině a vyšší, končí tato nehoda v polovině případů smrtí nebo těžkým zraněním.
 
Nejčastějším úrazem je zranění končetiny
Zajímalo vás někdy, co se vám pravděpodobně stane, když budete mít nehodu na motorce? Nejpravděpodobnější variantou je, že si poraníte dolní končetiny. Na druhém místě v seznamu úrazů, které se stávají při nehodách na motocyklech, jsou horní končetiny, tedy ruce. Na třetím místě se poté objevuje poranění hlavy, což je nejhorší varianta.