Pročistěte skříně

Pokud se rozhodnete prodat něco na internetu, je vždy lepší dát si inzerát na specializovaný web, a ideálně více než na jeden. Na internetu najdete například bazary zaměřené na oblečení, elektroniku nebo sportovní potřeby. Dalším dobrým nápadem jsou specializované facebookové skupiny. Ty mají tu výhodu, že můžete psát komentáře a odpovídat přímo u konkrétní věci, a to šetří čas.

obchodování přes internet
Inzerát
Při psaní inzerátu si zkuste představit sami sebe jako kupce. Kdybyste to, co chcete prodat, kupovali znovu, co byste chtěli vědět? Samozřejmostí by měl být typ věci, velikost, značka, a stav. Tedy například „ dámské tričko značky XY, 100%bavlna, velikost S, nikdy nenošené “ nebo „pánské horské kolo značky AB, za tři roky použité šestkrát, malý škrábanec na zadním kole“. Co do inzerátu naopak nepatří, to jsou osobní zážitky s danou věcí. Nepište tedy, že ty šaty jste měli na sobě na prvním rande, a prodáváte je proto, že je to zmetek nevěrná, nebo že na tom kole jste v Tatrách málem vypustil duši. Kupující to opravdu nepotřebuje vědět. Jedině pokud prodáváte úplně novou, nepoužitou věc se slevou, tak připište alespoň pár slov o tom, proč to děláte (nevhodný dárek, špatná velikost atd.). Snad už samozřejmostí je, že by inzerát měl být bez pravopisných chyb.

iPhone a sluchátka
Fotky

Fotky. Kámen úrazu mnoha inzerátů. Dejte si na fotografiích alespoň trochu záležet, protože dobrá fotka vám může hodně pomoci, a špatná hodně uškodit. Nemyslíme tím samozřejmě, že byste museli kvůli prodeji jedněch bruslí hned běžet do ateliéru, ale vyberte si pro fotku čisté místo s dostatkem světla, a dejte si záležet, aby na fotkách bylo vidět vše podstatné. Pokud má výrobek nějaký defekt, určitě to nezapomeňte zmínit v popisu a přiložit detailní fotku. Nakupující v bazaru tak nějak čekají, že zboží ponese známky používání, a být upřímný hned od začátku vás uchrání od vracení peněz a pověsti nespolehlivého prodejce. Samostatnou kapitolou je pak focení oblečení. Většina seriózních kupujících na bazaru si chce prohlédnout hlavně výrobek, ne plody vaší práce ve fitness. Proto je lepší fotit oblečení sundané, ideálně na kontrastním podkladě a tak, aby byl vidět celý kus.
 nákupní košík a internet
Při prodeji tedy platí, že byste měli být věcní, struční a profesionální. Inzerát je vizitkou svého prodejce, a měl by vás tedy prezentovat jako seriózní a důvěryhodné obchodní partnery.