Moto

Jaká motorka stačí pro skupinu B

      Předně je třeba napsat, že moc možností nemáte a nejlepší je dát si tu práci a dodělat si řidičské oprávnění na motorku. Budete mít mnohem širší výběr.  Pokud z různých důvodů nechcete, tak zajímavou volbou je skútr od italského výrobce Gilera.  Je to dobrá volba, pokud nepotřebujete nový stroj, protože tato motorka se již bohužel nevyrábí. Jedná se o skútr s netradičním vzhledem, který vypadá jako malá silniční motorka.  Vyráběl se ve třech kubaturách, Gilera Dna 50,125,180.Přední kolo motorky
      Nejzajímavější je ta prostřední kubatura, protože je silnější, než základní padesátka a tu nejsilnější verzi nelze řídit legálně na řidičské oprávnění skupiny B. Výkon 11 kW s automatickou převodovkou je maximum, co lze sedlat na béčko. Gilera Dna 125 vám nabídne dostatečný výkon pro každodenní cestování po městě. Lehká motorka váží jen 135 kilo. Díky tomu se dobře ovládá a odpustí vám začátečnické chyby. Odpadnou starosti se řazením a má i pěkný kufr pro uložení menší helmy. Větší výklopnou helmu už do kufru imitující palivovou nádrž nenaskládáte. Lze na ní vyrazit i mimo město. Pro přejezd po dálnici to moc není, maximální rychlost má lehce přes 100km/h, ale na okrskách to bude stačit. Naučí vás sedět na motorce. To se vám bude hodit, pokud se později rozhodnete přeci jenom si řidičák na motorku pořídit.Piaggio MP3
      Další variantou je Piaggio MP3 125. Jde o zajímavý skútr, který má tři kola. Dvě těsně u sebe vpředu. Je poměrně těžký a v nízkých rychlostech trochu těžkopádnější, ale díky tomu, že se jedná o tříkolku, tak má dostatečnou stabilitu, takže nabídne pocit jistoty i začátečníkovi. Zajímavá je hlavně silnější verze Peaggio  MP3 500ie Sport LT je to jednoválec o objemu 493 ccm o výkonu 29,5 kW. Jedná se o to nejsilnější, co lze bez řidičáku na motorku řídit. Hodí se spíše mimo město.
      Ještě zajímavější možností je Kawasaki Z125. Motocykl váží pouze 101 kg. S jednoválcovým motorem o objemu 125 ccm a s automatickou odstředivou spojkou si na nic nehraje. Jedná se o skutečného malého naháče. Krásně ovladatelný a dobře použitelný jak pro město, tak na okrsky. Bohužel tato verze motocyklu je určená pouze pro asijský trh a v Evropě se prodává pouze verze s klasickou čtyřstupňovou převodovkou.